Oktatás, Avas

Oktatás

Az a helyzet, hogy ha én most gimnazista lennék, könnyen lehet, hogy én is tüntetnék az új felsőoktatási koncepció miatt. Tegyük hozzá, hogy van benne logika, hogy megnyirbálunk keretszámokat, elsősorban anyagi okokból. Ebben a helyzetben mindenki ezt tenné egyébként. És abban is van racionalitás, hogy valamilyen mértékben itthoni munkára kötelezik az állami finanszírozásban diplomát szerzőket, de azt kell mondanom, hogy ez így nem jó. OK, legyen kevesebb jogász + más, de az már nagyon buta döntés, hogy csak itt és ott, két helyen az országban. Ezzel egyes régiókban élők kerülnek hátrányos helyzetbe. A röghöz kötésnek sem örülnék. Valóban sokan mennek el magyar diplomával, de többen pont azért, mert itthon nem találnak (megfelelő) munkát. Jó, valahogy ezt is szabályozni kell, de ez így nagyon radikális. Itthon marad munkanélkülinek? Majd ha nem lesz ilyen magas a diplomás munkanélküliek száma, akkor talán bevezethető ez a rendszer. (Egyébként Spanyolországban nagyon durva a helyzet, alapból 20% fölött van a munkanélküliség, a fiatalok körében pedig 40-50%-os. Az milyen?!)

Ez a böszme fülhallgató most ilyen menő?

Avas

Ez meg a másik böszme. Az agyam eldobom. Ezt még nem tudtam feldolgozni. Noooormális?

 


 
 
0 (0)
Jelentkezz be a szavazáshoz!

írta: SPF2, 2012. jan. 25. 23:23 - címkék: Magyarország, politika és kategóriák: Könyves - 21 komment

Eddig 21 komment érkezett ()

  • 1.  Captain
    2012. 01. 26. 3:55

    Van egy bizonyos fokú racionalitás abban, amit csinálnak, de csak egy nagyon-nagyon limited fokon.

    Gyurcsány a híres-hírhedt Avas lakótelepen? Mother of God... még ha egy hiteles(ebb) politikus csinálná, akkor azt mondanám hogy ok, populista de jó szándék(nak néz ki), de Gyurcsány...? Mekkora böszmegség ez!

  • 2.  chris
    2012. 01. 26. 7:55

    Nesze neketek tandíj :PPP Nem elég nagy a tiltakozás, annak idején a 2000Ft esetében nagyobb volt. Szerintem megérdemlik a népek, majd rájönnek, hogy kiket választottak:-)
    Más kérdés, hogy ez így gázos, mert szétbarmolja a felsőoktatást...

    Én pl. alapból dobom ki mondjuk a hozzám pl. nyíregyházi főiskolával (de egyéb noname intézményt is mondhatnék) jelentkezők önéletrajzait... most meg ott akarják képezni a sok közgazdászt:-) Corvinus és PSZF a minőség...

  • 3.  Tigris
    2012. 01. 26. 11:55

    Igen,Gyurcsány normális,illetve jó politikai marketinges. 2014-ben pedig minél több helyet szeretne a DK-nak a Parlamentben. Remek húzás,amit művel. A potenciális (korábbi MSZP-s) szavazókat próbálja megszülítani, testközelből. Biztos vagyok benne,hogy a következő pár évben még sok helyütt felbukkan az országban, főként lakótelepeken.
    P.s: Ki nem állhatom Gyurcsányt!

  • 4.  Iguazu
    2012. 01. 27. 0:05

    Ha azt akarja a kormány, hogy itt maradjon minden egyes szerencsétlen diplomás, akkor kutya kötelessége munkát adni nekik. Csak így szabadna őket itt tartani. Enélkül szimpla felelőtlenség. De ezt persze csak az érzi és érzi át, aki benne van. Én meg még több ezer hazai hallgató.

  • 5.  979
    2012. 01. 27. 10:51

    Gyurcsány bizonyos tekintetben nem hülye, másrészt viszont Zsirinovszkij és Csurka halmazába tartozik már egy ideje, főleg az ilyen megmozdulásai miatt. Remélem ezzel csak még röhejesebbé teszi magát.

    Röghöz kötés meg nincs, hiszen nyugodtan el lehet menni, lehet külföldön dolgozni, tanulni, bármit. Ha jól tudom, 20 éven belül kell ledolgozni itthon a képzési idő kétszeresét, de a külföldi magas fizetésből is vissza lehet fizetni a képzési díjat, nyugatra úgyis Kánaán van.

  • 6.  Captain
    2012. 01. 27. 14:49

    2008-ban a Fidesz népszavazásra vitte a tandíj ügyét. Nagyon helyesen, teszem hozzá. A tandíj önmagában immorális és elvetendő. Vannak árnyalatai a dolognak, de alapjáraton nagyon nem értek vele egyet.

    Ugyanez a Fidesz idén bevezeti a tandíjat, drasztikusan csökkenti az állami finanszírozással felvehető diákok számát, továbbá gátlástalanul ki is használja az így kiszolgáltatottá vált diákokat. Hangsúlyozom: megérthető, ha meg akarják előzni a brain-drain-t. Viszont ehhez először egy élhető országot, emberi körülményeket kell teremteni, ami tudom hogy nem egy nap munkája, de addig is- érdemes munkanélküliként tengődni?

    Végső soron a Fidesz orbitálisat hazudott, és saját magát köpte szembe.

    “Bármi is fog történni, a következő polgári kormány el fogja törölni a tandíjat, bárhogyan is fogják nevezni azt – szögezte le Pokorni Zoltán. A Fidesz alelnöke magyarázatképpen hozzátette: a népszavazáson a választók elsöprő többsége elutasította a kormány oktatáspolitikáját. Mint fogalmazott, a kormány hívhatja bárhogyan, FER-nek vagy éppen tandíjnak, a lényege ugyanaz. A választók azonban – tette hozzá -, a felsőoktatás szélesítését, nem pedig szűkítését várja el a kormánytól. A polgári kormány oktatási minisztere szerint a kormány jelenleg a rektorok háta mögé bújva akar ismét megszorításokat bevezetni a felsőoktatásba.”

    Mindenki levonhatja a konzekvenciákat ebből a csodás idézetből. Csak nekem kicsit visszás, hogy a szocialisták tandíj-bevezetési kísérlete maga az apokalipszis, a fideszé pedig nem több, mint' keserű válasz egy nehéz helyzetre'.

  • 7.  chris
    2012. 01. 27. 19:00

    Captain: elméletileg nincs baj a tandíjjal, csak ésszerűen kellett volna megállapítani...

    a fityisz meg, mint tudjuk, egy alja párt... hazugságokra és tagadásra épül és szembeköpés az egész léte...

    979: "Röghöz kötés meg nincs, hiszen nyugodtan el lehet menni, lehet külföldön dolgozni, tanulni, bármit. Ha jól tudom, 20 éven belül kell ledolgozni itthon a képzési idő kétszeresét, de a külföldi magas fizetésből is vissza lehet fizetni a képzési díjat, nyugatra úgyis Kánaán van."
    Nos, én pontosan ezért mennék el máshová tanulni Captain helyében. És mindenkinek ezt javasolnám, aki csak megteheti... és ezzel pont abba a rossz irányba megyünk ezzel, hogy akik felemelhetnék ezt a balkanizálódott országot, inkább máshol szocializálódnak, és nyilván majd azt a "másholt" gyarapítják... mi a francért jönnének vissza?
    Amúgy meg hadd éljen mindenki ott, ahol akar, ne akarja az állam ezt bekorlátozni (indirekt eszközökkel se)...

  • 8.  bééé
    2012. 01. 27. 21:57

    bezzeg a böszme füllhalgató senkit sem érdekel:D nyakban jól mutat, a fejen kevésbé:D

  • 9.  Iguazu
    2012. 01. 28. 14:05

    chris: Nem az a megoldás, hogy elmenekülünk külföldre tanulni! Az a megoldás, hogy a kormánynak jöjjön meg az esze és Magyarországon is adják meg a választás lehetőségét, itt is nyugodtan lehessen bármit bármikor tanulni.

  • 10.  chris
    2012. 01. 28. 15:27

    Iguazu: én nem menekülésnek érzem, inkább egy személyes választás kimentelének...
    de persze igazad van abban, hogy igazából az lenne jó, ha megjönne az eszük...

    mindemellett valahol meg egyféle passzív ellenállás is az, ha külföldön tanul az ember, ott dolgozik, ott adózik, ott költi el a pénzét stb...

  • 11.  SPF2
    2012. 01. 28. 17:59

    Captain: azért egy általános tandíj és egy kisebb keretszám között van különbség. Bokros most is a tandíj pártján áll. A Fidesz meg gazdasági okok miatt is lép. A keretszámok elgondolása is időszerű, de a hogy és mikéntekkel már nem értek egyet. Nem kell ennyi jogász, de ne csak két helyen lehessen tanulni az országban - ingyé.

    Mint mondottam volt én is tüntetnék, ha középiskolás lennék.

    Igen, ezt egy újabb böszmeség tőle.

    chris: akiket most diákként érint, nem is szavazhatnak. Hahó. :)

    Nem szép dolog így kirekeszteni szegény nyíregyházi főiskolást. Legalább egy interjút megvárhatnál.

    Tigris: engem is irritál!
    Azért sokan fanyalognak az avasi húzásra. Ne legyen igazad.

  • 12.  SPF2
    2012. 01. 28. 18:04

    Igu: abszolút megértelek. És tényleg nem az a megoldás, hogy húzzunk ki külföldre.

    979: én is nagyon remélem! Botrány ez az ember.
    El lehet menni? Part 2.? :)

    bééé: te észrevetted, figyelsz a részletekre. :)

    chris: "a fityisz meg, mint tudjuk, egy alja párt... hazugságokra és tagadásra épül és szembeköpés az egész léte..."
    Ezek nem valami épületes hozzászólások. De örülök, ha kieresztetted a gőzt... :)

  • 13.  979
    2012. 01. 28. 19:38

    SPF: ne kezdd nekem te is, hogy minden mondatomat máshogy érted, mint kéne! :)
    Az én 'el lehet menni' kijelentésem csak azt rögzítette, hogy a világvégéhez képest senki nem korlátozza a külföldi munkavállalást, 20 éven belül akár 8 évet is lehet külföldön 'büntetés' nélkül dolgozni (vagy hogy a francba van...a számok talán nem pontosak). Tehát nem "ha nem tetszik, el lehet menni", hanem "senki nem tiltja, hogy bárki elmenjen".
    Azzal, hogy egyesek a társadalom pénzén eleve külföldre tanulnak (lásd az orvostanhallgatók egy részét) eddig sem értettem egyet, és kimondottan támogatom, hogy az ilyen megoldásokat bekorlátozza végre valaki, bár a törvény általam ismert részei között van olyan, amivel én sem értek egyet.

  • 14.  defalla
    2012. 01. 28. 21:46

    A "böszme fülhallgató" linket nekem nem nyitja meg a rendszerem - csak ezért nem szóltam hozzá! :P

  • 15.  Iguazu
    2012. 01. 28. 23:30

    979: Csak tudod, én is az állam pénzén tanulok, mégsem tervezem a kivándorlást. Na akkor most velem mi legyen? (Persze engem a röghöz kötés nem érint, csak tételezzük fel.)

  • 16.  Iguazu
    2012. 01. 29. 0:14

    Ja, kevertem a fazont, bocsi. Sztornó. :D

  • 17.  Captain
    2012. 01. 29. 6:06

    SPF: Egyikünk tárgyi tévedésben van, mert ha jól emlékszem, akkor 2008-ban is hasonló koncepciós tandíj-tervezet volt a vita tárgya.

  • 18.  warum
    2012. 01. 29. 21:09

    Szerintem az eddigi legnagyobb ballépésük a tandíj bevezetése volt. Ezzel sok fiataltól elvették a középosztályba kerülés lehetőségét.
    Oké, tényleg rossz helyzetben van az ország, de akkor talán ilyen helyzetben a nagyvállalatoknak (pl. Mercedes, Audi) adott támogatásokon kellene kezdeni a spórolást. Egyébként az összes látványos fejlődésen átment ország az oktatásra költött pénzeknek köszönheti azt, hogy ki tudott emelkedni.

    Gy.F. avasi látogatásával semmit sem fog érni. Az Avas (és Északkelet-Magyarország többsége) vagy a szociális demagógiával (lásd tizenharmadik havi nyugdíj) vagy cigányozással nyerhető meg. Az elsőben az MSZP, a másodikban a Jobbik a menő. És fáj vagy sem, az átlagos panellakó nem félti - sőt meg merem kockáztatni, nem is szereti - annyira a "demokráciát", mint a DK.

  • 19.  SPF2
    2012. 01. 29. 21:09

    979: nyugi, én értem amit mondasz, de ez nagyon magas labda volt, nem tudtam nem lecsapni. :)

    Egyébként idén több orvos és informatikus tanulhat ingyen, csak ezt nem nagyon hangoztatta senki.

    defalla: nekem működik, akkor rossz a rendszered.

    Igu: töröljem? :)

    Captain: nem tudom, lehet, te ifjabb vagy, neked jobb a memóriád, én csak általában tájékozottabb vagyok, de ettől még nyitva hagyom a tévedés kockázatát. :)

  • 20.  SPF2
    2012. 01. 29. 21:13

    warum: nem értek egyet azzal, hogy tőlük el kellene venni, és ezt most nem az autóbuziságom mondatja velem, hanem az, hogy ők meg munkahelyet teremtenek - hosszútávon, és ha ezt nem kapják meg, nem ide jönnek, egy így működik.

    Nem csak ezt veszik el, hanem sok-sok ifjú szavazót is buknak majd.

    Avas.
    Ebben viszont egyetértek, nem véletlenül erősödik ott a Jobbik ilyen látványosan...

  • 21.  Iguazu
    2012. 01. 30. 11:19

    SPF: Egész nyugodtan. :D

Mondj valamit

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.